Forside
Forside Kurser og seminarer Medlemsrådgivning Ekspertgrupper Medicoindustrien mener Om Medicoindustrien
 

Markeds- og konkurrentanalyser i medicoindustrien  

"God fremlæggelse af forskellige markedsanalyser. Godt med gruppearbejde, hvor man anvendte de samme analysemetoder i fremlagt case. Godt med tre undervisere, som var gode til at supplere hinanden." Deltager, februar 2011.

 

Introduktion

 

Markeds- og konkurrentanalyser er nøglen til succes i medicoindustrien.  Markedsanalyser danner grundlag for udvikling af konkurrencedygtige strategier hvor en grundig konkurrentanalyse understøtter strategien og virksomhedens operationelle aktiviteter.

 

Med de særlige udfordringer der findes i medicobranchen kan det ofte være vanskeligt at vælge de rette modeller og redskaber i værktøjskassen, finde og validere kvantitative og kvalitative data og samt tolke resultaterne korrekt. Men gøres dette rigtigt vil det sikre, at du besidder den viden, der sætter dig i stand til at træffe de rigtige beslutninger både strategisk, taktisk og operationelt.

 

Udbytte

 

Kurset giver en grundlæggende forståelse for begreber, teorier og modeller indenfor markeds- og konkurrentanalyse med fokus på de mest velegnede til brug i medicobranchen. Du bliver i stand til at anvende værktøjerne i praksis, da der under kurset arbejdes med en gennemgående case.

 

Målgruppe

 

Kurset henvender sig til produktchefer, produktspecialister, marketing koordinatorer el. lign. med ikke-kommerciel baggrund som arbejder med marketing i medicoindustrien. Medarbejdere i R&D (projektledere, projektmedarbejdere el.lign.) som har behov for at tilegne sig grundlæggende viden om markeds- og konkurrentanalyser og derved opnå en bedre forretningsmæssig forståelse vil ligeledes have gavn af kurset. 
 

Kursusform 

 

Undervisningen veksler mellem præsentationer og gennemgang af teorier og modeller, og gruppearbejde, hvor der arbejdes med modellerne og værktøjerne i praksis. Bærbar PC medbringes til brug under gruppearbejdet.

 

 

Program

 

  Program 

 

Tid


1. - 2. november 2012. 

 

Sted


Medicoindustrien, Nivaagaard
Gl. Strandvej 16
2990 Nivå

 

Pris
  

Medlemmer:  kr.   6.800,- ekskl. moms
Ikke-medlemmer: kr. 8.500- ekskl. moms

 

Ved tilmelding af tre eller flere personer fra samme virksomhed inden tilmeldingsfristens udløb gives samlet 10% rabat.

 

Tilmeldingsfrist


4. oktober 2012.

 

Tilmelding

 

Bekræftelse


Vil blive fremsendt som bevis på tilmelding.

 

Regler for afbud


Efter tilmeldingsfristens udløb er tilmeldingen bindende, men pladsen kan overtages af en anden.

 

Undervisere

 

Bettina Metzler, Int. Business Development  Manager, Ferrosan A/S,
 
Tine Westerdahl, Medical Marketing Consulting,
 
Niels Bøgesvang Riis, Business Development Manager, Danisco A/S
 

 

Medicoindustrien | Nivaagaard | Gl.Strandvej 16 | DK-2990 Nivaa | E-mail: medico@medicoindustrien.dk | Phone +45 4918 4700