Forside
Forside Kurser og seminarer MedlemsrÄdgivning Ekspertgrupper Medicoindustrien mener Om Medicoindustrien
 

Vend bøtten på hovedet – lad markedet diktere teknologien!

 

Hvordan konverteres brugerbehov til lønsomme løsninger i sundhedsvæsenet?

 

Medicobranchen er kendetegnet ved virksomheder, der udvikler produkter med et højt vidensindhold – det nødvendiggør en tæt relation til forskningsmiljøerne.

 

Men medicobranchens produkter er samtidig kendetegnet ved at rumme specifikke løsninger på konkrete lægevidenskabelige og plejemæssige udfordringer – hvilket nødvendiggør en tæt dialog til sundhedssektorens miljøer.

Mellem disse miljøer står produktudvikleren.

 

Er fokus for stærkt på teknologierne, kan produktudviklingen savne markedsrelevans. Er fokus på stærkt på brugerinteressen, kan produktet mangle teknologihøjde.

 

Denne balancekunst mellem teknologiskubbet og markedstrækket kan være vanskelig at mestre. I den ideelle verden lægger produktudvikleren sig tilpas i midten af fødekæden fra forskning til funktion.

Men hvornår ved man, at begge fløje af fødekæden er fornuftigt og tilstrækkeligt afdækket i produktudviklingen?

 

Få nogle gode inspirationer ved at høre, hvordan Coloplast organiserer produktudviklingen. Få mulighed for at drage sammenligning med, hvordan den lille nystartede virksomhed Sense har grebet produktudviklingen an og hvordan Etteplan arbejder med den brugerdrevne approach til design og produktudvikling.

 

Få samtidig et bedre indblik i, hvordan sundhedssektoren i kraft af innovationscentre forsøger at tydeliggøre og koble markedsefterspørgslen med ny teknologiske løsninger. CSI og MTIC viser vejen.

 

Få endelig et indtryk af, hvordan venture capital selskaber vurderer markedsværdi og teknologihøjden i nye potentielle produktlanceringer.

Sidst men ikke mindst vil der være mulighed for at høre, hvordan CBS/SIMI underviser i disciplinen at komme effektivt på markedet med produktlanceringer indenfor det sundhedsvidenskabelige område.
 

 

Målgruppe

Målgruppen er udviklings- , innovations- og marketingansvarlige i både større etablerede virksomheder og i SME’ere. Derudover alle der har en interesse i hvordan den gode produkt idé kommer på markedet og i sidste ende bliver til gavn for patienten.

 

 

 

Seminarprogram - Vend bøtten på hovedet

 

Tid

14. maj 2012 kl. 12.30 - 16.30. 

 

Sted

CBS-SIMI Executive

Porcelænshaven 22

2000 Frederiksberg

  

Pris

Medicovirksomheder med færre end 50 ansatte, offentlig ansatte og lignende 1.500 kr eks. moms
 

Medlemmer af Medicoindustrien: 1.500 kr. eks. moms 
 

Andre ikke-medlemmer: 2.500 kr. eks. moms
 

Tilmeldingsfrist

30. april 2012.

 

 

Bekræftelse

Vil blive fremsendt som bevis på tilmelding.


Regler for afbud

Efter tilmeldingsfristens udløb er tilmeldingen bindende, men pladsen kan overtages af en anden.

 

Medicoindustrien | Nivaagaard | Gl.Strandvej 16 | DK-2990 Nivaa | E-mail: medico@medicoindustrien.dk | Phone +45 4918 4700