Forside
Forside Kurser og seminarer MedlemsrÄdgivning Ekspertgrupper Medicoindustrien mener Om Medicoindustrien
 

SØG

 
 

Præsentationsteknik - forøg din gennemslagskraft! 

"Tak for et super kursus. Det bedste jeg har været på længe." Deltager, efterår 2011

 

Målgruppe 

Medarbejdere, som har brug for at præsentere visioner, mål og budskaber, sælge idéer, projekter, produkter eller tilbud. 

  

Indhold og udbytte 

Fokus på kurset er kommunikation i form af kundeorienterede og sælgende præsentationer til beslutningstagere og managementgrupper.
Der lægges vægt på at sælge og overbevise samt få accept/commitment fra tilhørerne.
Der lægges vægt på at fokus i præsentationen er på løsningen og dens betydning for deltagerne samt formidling af budskabet gennem egen præstation.
Der vil være fokus på erfaringsudveksling omkring præsentationer i branchen. 

 

Indhold

• Formålet med præsentation - forskel på på kommunikation og information
• Opbygning af præsentationen - form/indhold
• Hvordan overføres budskabet mest effektivt
• Hvorledes fanges/fastholdes publikums opmærksomhed
• Hvordan indrages publikum mest effektivt
• Brug af verbale og non-verbale virkemidler

• Hvordan stilles og modtages spørgsmål
• Håndtering af udtrykte/antydede indvendinger
• Afslutning
• Hvordan 'styres' publikum - vanskelige deltagere/overbeviste deltagere

 

Deltageren vil lære:
• At planlægge og udføre entusiatiske præsentationer, der sælger budskabet
• At tage udgangspunkt i tilhørernes forudsætninger
• At få/tage accepter og opnå commitment 
• Brug af kropssprog
• At tale til hele publikum - højre/venstre hjerner, teknisk/ikke teknisk baggrund. Teorien omkring hjernedominans og referencerammer gennemgås, ligesom relationsopbygning omtales.

 

Deltagerne får feedback på:
• Egen præsentation
• Hvordan de virker på tilhørerne
• Kommunikation, kropssprog, ”tone” og ord
• Hvordan de udnytter deres personlige ressourcer

 

Hver deltager skal medbringe et eksempel på en fremlæggelse eller præsentation af 10 minutters varighed til brug på kurset. Præsentationen optages på video, og deltageren får lejlighed til at arbejde med sin præsentation med de foreslåede ændringer.

 

Der må påregnes hjemmearbejde mellem dag 1 og dag 2. 

 

Opfølgningsdag

Der vil være mulighed for at arrangere en opfølgningsdag 3 - 4 måneder efter dette kursus hvis tilstrækkeligt mange af deltagerne ønsker det.

 

  Program

 

Medicoindustrien | Nivaagaard | Gl.Strandvej 16 | DK-2990 Nivaa | E-mail: medico@medicoindustrien.dk | Phone +45 4918 4700